3 /

att jag klarade mig ännu en dag,
känns så underbart härligt.
och världen ser inte ljusare ut för det.
men jag tror att den kommer att göra det när
fred har kommit för att stanna, då .. då kommer världen bli vackrare och mer underbar.
jag kan le för mig själv och tänka hur jag kan ha slösat min tid på dig,
hur du vågade stjäla 4 år av mig. Hur du hade mage nog att göra det, det
är en bra fråga. Men den frågan får jag ju aldrig reda på, inte föränn ditt hjärta berättar det.
jag vet att kärlek var vacker en gång i tiden, den var så vacker att mina ben skakade av glädje.
det kändes som om bena ville rusa fram till dig, som om dem tillhörde dig.
hur man satt dag och natt och såg sig själv i spegeln, man brukade undra om man var tillräckligt vacker
 för dig. man brukade somna med ditt namn vid ögonlocken, man brukade drömma.
drömmar där det fanns ljus över allt, hur man höll i hand och steg ut i den farliga världen.
man var inte rädd för något, för så länge man hade din hand så var omvärlden helt ofarlig.
men när man vaknar upp till verkligheten och märker hur mycket man vill somna om och forstätta drömma,
fortsätta hålla hand. fortsätta kriga för kärleken med dig.
men man vaknar och märker, man öppnar ögonen för
 verkligheten.
hur personen tog tag i mitt bröst och rev ut 
hjärtat med bara händer,
hur jag står där och ser på. men det räcker förstås inte, man måste leka lite
med hjärtat, och då gör det inget att man lirar lite fotboll. Att man passar sina vänner och
säger jag har hennes hjärta, och med hennes hjärta liggande blodigt i asfaltet gör inget.
för nu vill jag lira fotboll med er grabbar.
efter man har lekt med hjärtat så mycket att knappt finns något kvar, så kastar man iväg det.
som om det vore inget, han tänker att han kan hitta en ny fotboll imorgon. En ny brud, som blir hjärtlös.
jag har också lärt mig att bygga om mitt hjärta och se framtiden med öppna ögon, att inte ge dig min
uppmärksamhet för det är du inte värd. Kanske inte nu, men man vet aldrig senare.
mitt hjärta mår bra nu, den har varit med om lite fotboll och så :) men det mår bra, och det är det som får
mig att kunna leva.
jag är stolt över mig själv,
jag är verkligen det, så jävla stolt så att det inte är sant.
men att säga att jag inte
älskar dig vore en lögn, men ge mig
tid så får du höra det snart.
väldigt snart ..




" Den första kärleken är som den första snön: man ser spåren så tydligt "
Suzanne Doucet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0