135 /



orden som kom flygande verkar sätta sina spår hos mig,
små brännmärken som inte vill ge sig av.
av förvirring står jag och försöker finna min väg ur denna dröm,
med andan som letade sig vilt i lungnorna så sprang jag.
medans jag sprang blev jag stoppad av en bekant röst,
som viskade desperat i mitt öra.
det var som om person var inne i mitt huvud, som om orden kom inifrån.
jag vände och vred på mig i sängen, tills drömmen hade tagit sitt liv.
min mjuka och omtänksamma säng har blivit vått,
av all den skräck jag bar på under natten.
mitt tänkade slutade när jag hörde hur någon viskade igen,
fast denna gången kände igen rösten.
min älskades röst verkade vrida hjärtat ur bröstkorgen på mig,
svartvita fotografier hittade sin plats i minnet.
lukten av längtan fann sin plats i mitt sinne,
denna gången grät jag till ljudet av mitt egna namn.
min älskade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0